Warunki sprzedaży
Preambuła
Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży P.H.U TOMBIG z siedzibą w Brzeźnie,
ul. Główna 80, 62-513 Brzeźno.
Obowiązują od dnia 01.01.2022.
1. Postanowienia ogólne:
1.1. P.H.U TOMBIG (zwanego dalej Dostawcą) będzie realizował każdorazowo dostawę wyrobów i usług na podstawie pisemnego bądź mailowego zamówienia złożonego przez. Klienta (zwanego dalej Odbiorcą), w którym będą podane warunki jego wykonania tj. przedmiot zamówienia, termin jego realizacji, warunki płatności i dostawy, itp.
Strony dopuszczają możliwość złożenia zamówienia w innej formie tj. fax-u, wersji elektronicznej, rozmowy telefonicznej potwierdzonej później w formie mailowej bądź pisemnej.
1.2. Dostawca jest zobowiązany do potwierdzenia przyjęcia zamówienia drogą elektroniczną e-mail lub telefonicznie.
1.3. Potwierdzenie zamówienia przez Dostawcę oznacza akceptację niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży.
1.4. Dostawca nie może przenieść prawa wykonania zamówienia na osoby trzecie bez zgody Odbiorcy.
1.5. Zamówienie uważa się za zrealizowane gdy wyrób/usługa dostarczona do Odbiorcy będzie właściwa pod względem jakości, ilości, ceny, terminu i wskazanego miejsca dostawy.
1.6. W przypadku gdy Dostawca powiadomi, że nie będzie mógł zrealizować zamówienia we wskazanym przez Odbiorcę terminie lub ilości, Odbiorca ma prawo do odstąpienia od zamówienia w formie pisemnej bez ponoszenia żadnych kosztów.
1.7. W kwestiach spornych strony deklarują polubowne rozstrzygnięcie sporu, a w przypadku braku porozumienia, ewentualne spory w zakresie realizacji zamówienia będzie rozstrzygał Sąd właściwy dla miejsca siedziby Odbiorcy.
1.8. We wszelkiej korespondencji i dokumentach dostawy (specyfikacja wysyłkowa, dokumenty WZ, faktura) Dostawca ma obowiązek przywołać numer zamówienia.
1.9. Dostawca oświadcza, że dostarczone wyroby, procesy i usługi są zgodne z aktualnie obowiązującymi wymaganiami prawnymi i regulacyjnymi.
1.10. Dostawca zobowiązuje się do prowadzenia działalności z zachowaniem norm etycznych i uczciwości zawodowej, do przestrzegania regulaminu i zasad organizacyjnych oraz zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy.
1.11. Dostawca oświadcza, że znane mu są obowiązujące przepisy w zakresie ochrony środowiska; zobowiązuje się podczas wykonywania sprzedaży/dostawy towarów/świadczenia usług do dbania o środowisko naturalne.
1.12. Dostawca oświadcza, że każde zamówienia muszą być realizowane w wadze faktycznej, a odbiorca wyraża na to zgodę, chyba, że strony postanowiły inaczej w formie pisemnej.
1.13 Odbiorca oświadcza, że zamówienia będą miały status zrealizowanego, jeśli odstępstwa od ilości zamawianej będą nie większe jak +-10 % zamówienia. W innych przypadkach musi być pisemne potwierdzenie zgody przez odbiorcę.
1.14 Ceny podane w ofercie są cenami netto i są aktualne tylko dla ilości oferowanej.
1.15 Przedstaiona oferta nie rezerwuje materiału
1.16 Proponowane ceny w ofercie obowiązują przy realizacji całości zapytania.
1.17 Przedstawiona ofera na sprzedaż profili i blach aluminiowych jest ważna 24h.
1.17 Przedstawiona oferta na produkty wykonane w centrum serwisowym jest ważna 48h.
2. Zamówienia realizowane przez Centrum Serwisowe
2.1 Zamówienie elementów jest jednoznaczne z akceptacją uwag technicznych, gatunku
i grubości materiału, technologii wykonania i ilości detali.
2.1 Termin realizacji ustalany jest indywidualnie.
2.2 Termin realizacji liczony jest od dnia złożenia zamówienia.
2.3 Tolerancja wymiarowa dla elementów wycinanych laserowo zgodnie z PN-EN ISO 9013:2008 Klasa 1 lub ISO 2768-c.
2.4 Tolerancja wymiarowa dla elementów giętych zgodnie z ISO 2768-c.
2.5 Elementy gięte wykonane są z promieniem gięcia nie mniejszym niż grubość blachy.
2.6 Oferta cenowa nie zawiera usuwania zadziorów,gratu, nadpaleń oraz nagaru powstających przy technologii cięcia laserem.
2.7 W przypadku cięcia laserem zastrzegamy możliwość nie wypalenia otworów nie technologicznych; wykonane zostanie trasowanie.
2.8 Nie zapewniamy płaskości powierzchni blachy.
2.9 Po cięciu termicznym istnieje możliwość utraty płaskości blachy.
2.10 W przypadku otworów leżących blisko linii gięcia należy się liczyć z możliwą ich deformacją.
2.11 Możliwe są zarysowania od narzędzi prasy krawędziowej lub rusztów lasera.
2.12 Elementy będą pakowane w sposób dogodny dla Tombig, chyba że postanowienia umowy o współpracy mówią inaczej.
2.13 Oferta nie obejmuje znakowania/identyfikacji elementów.
2.14 Znakowanie/identyfikacja może być wykonana po zawarciu takiej informacji w zamówieniu.
2.15 Do zamówienia może być doliczony koszt transportu w wysokości 250 zł netto, jeśli nie ustalono inaczej.
2.16 Oferta nie rezerwuje materiału ani mocy produkcyjnych do momentu potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Tombig.
2.17 Tombig nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z zamontowania wadliwych elementów, jeśli wady te mogły być wykryte przed montażem.
2.18 Sprzedawca nie odpowiada za błędy w dokumentacji klienta, np. różnice między plikiem pdf a dxf.
3. Dostawy:
3.1. Dostawca jest zobowiązany dostarczyć towar lub usługę zgodnie z zamówieniem lub złożoną ofertą. Dostarczony towar powinien być opakowany i oznakowany.
3.2. Dostawca jest odpowiedzialny za szkody wynikające z uszkodzeń towaru spowodowane niewłaściwym opakowaniem lub brakiem odpowiednich zabezpieczeń podczas transportu.
3.3 Klient zobowiązany jest do sprawdzenia towaru pod względem ilościowym
i jakościowym natychmiast po jego otrzymaniu oraz do niezwłocznego powiadomienia dostawcy o wykrytych niezgodnościach, lecz nie później niż 7 dni od daty odbioru towaru.
4. Jakość dostawy:
4.1. Odbiorca wymaga od Dostawcy dostaw, w których brak jest wad jakościowych i ilościowych. Dostawca musi zagwarantować zerową wadliwość dostarczanych materiałów.
4.2. Dostawca musi posiadać wszelkie uprawnienia wynikające z obowiązujących przepisów prawa w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej i wprowadzania do obrotu swoich produktów.
4.3. Dostawca może dostarczyć certyfikaty lub atesty materiałowe stwierdzające zgodność dostarczonego towaru z zamówionym.
4.4 Konieczność dostarczenia atestu klient zobowiązany jest zgłosić przy zamawianiu materiału ( udostępniamy atest 3.1 lub 2.2 w formie odpisu ). Dokument może podlegać opłacie.
5 Gwarancja dostaw, przyjęcie towaru:
5.1. Odbiorca jest upoważniony zgłosić reklamację na temat wad w okresie 7 dni po otrzymaniu towaru, przy ukrytych wadach w okresie 2 tygodni po ich wykryciu. Wady ukryte to również takie wady wyrobu, które są ustalane dopiero przy przetwarzaniu towaru lub użyciu w normalnym procesie produkcji.
5.2 Reklamacje będą rozpatrywane tylko co do towarów w stanie takim jak zostały dostarczone, dodatkowo nieuszkodzonych.
5.3. Dostawca bierze odpowiedzialność za to, że przez swoje usługi, swoje dostawy lub przez zastosowanie zakupionych od niego wyrobów i usług nie zostaną naruszone prawa osób trzecich.
5.4. Jeżeli spór co do jakości wyrobu nie zostanie przez Strony rozstrzygnięty, wadliwy wyrób zostanie zbadany przez niezależne laboratorium na koszt Dostawcy.
6. Fakturowanie, dowody dostawy, płatność:
6.1. Faktury VAT muszą być wystawione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie, ponadto muszą posiadać numer zamówienia Odbiorcy, jednostkę miary zgodną z zamówieniem oraz informację dotyczącą pochodzenia towaru.
6.2. Dostawie musi towarzyszyć dowód dostawy z danymi: nazwa Dostawcy, przedmiot dostawy, numer zamówienia Odbiorcy, data wysyłki, zestawienie asortymentowe.
6.3. Odbiorca dokona płatności przed otrzymanie wyrobu lub wykonaniu usługi i otrzymaniu poprawnej faktury Pro-Forma VAT w ustalonym wcześniej terminie, chyba że strony postanowią inaczej.
6.4 W przypadku kredytu kupieckiego, zachowane zostają ustalenia indywidualne z danym podmiotem gospodarczym.
7. Siła wyższa
7.1. Każda ze stron jest uprawiona do zawieszenia wykonania swoich zobowiązań wynikających z zamówienia lub przyjętej oferty jeżeli wykonanie jest utrudnione lub niemożliwe do wykonania z powodu następujących okoliczności;
– pożar,
– powódź,
– wichura,
– długotrwałe ograniczenie w dostawie energii,
– epidemie, pandemie,
– rozruchy,
– strajk,
– mobilizacja,
– wojna.
Strona powołująca się na działanie siły wyższej poinformuje w formie pisemnej drugą stronę bez zbędnej zwłoki o powstaniu i ustąpieniu takiej okoliczności.
8. Poufność i ochrona danych
8.1 Zabronione jest powielanie lub udostępnione osobom trzecim dokumentów przekazanych Dostawcy i przez Dostawcę celem wykonania przez niego dostawy, w szczególności planów i rysunków, oraz używanie ich do celów innych niż te, dla których zostały przekazane.
8.2 Dostawca zobowiązany jest do zachowania w ścisłej tajemnicy warunków zamówienia i związanej z tym dostawy jako tajemnicy przedsiębiorstwa.
8.3 Dostawca wyraża niniejszym zgodę na używanie i przetwarzanie przekazanych danych osobowych zgodnie z przepisami prawa w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia.
9. Postanowienie końcowe:
9.1. Oświadczamy, że jesteśmy płatnikiem VAT i firma upoważniona jest do wystawiania faktur VAT.
9.2. Nieprzestrzeganie niniejszych Ogólnych Warunków Zakupów może spowodować odstąpienie od współpracy.